Ászanák ízületi betegség esetén. A lazítás jelentősége a „Jóga a mindennapi életben” rendszerben

ászanák ízületi betegség esetén

Jóga, mint kiegészítő sport? Az interjúsorozat folytatódik!

ászanák ízületi betegség esetén

Sok alkalommal gondoltam már én is rá, hogy ez a két sport milyen tökéletesen kiegészítheti egymást. Kitartó és szorgalmas embernek tartom magam, főleg, ha sportolásról van szó, de sajnos a futást eddig akárhányszor, akárhogyan próbáltam, nem sikerült megkedvelnem…szerencsére azonban vannak emberek, akik felismerték mindkét sport nagyszerűségét, itt van például Csikós Szilvia kolléganőm, akivel a két sport kapcsolatáról beszélgettem.

Szilvit egy hétköznapi hősként tudnám jellemezni, egy 12 éves nagyfiú édesanyjaként zsonglőrködik a mindennapokban a szülői szerepével, a háztartásvezetési, illetve a munkával járó ászanák ízületi betegség esetén, és ebbe a szoros napi programba próbálja beilleszteni a hobbijait, a sportolást, mint a futás és a jóga.

Könnyített jóga alaptanfolyam nem csak Senioroknak!

Szilvi a WizzAir Félmaratonon Stressz és fájdalmak? Azt már biztosan mindenki többször hallotta, hogy a jóga az egyik legjobb megoldás sok ízületi és hátfájdalomra, illetve hogyha túl stresszes valakinek az élete.

ászanák ízületi betegség esetén

Az ászanák gyakorlása, a légzőgyakorlatok, a meditáció és a relaxáció is mind-mind segíti a feszültségoldást. Szilvi is így fedezte fel magának a jógát, hogy egyszer csak szüksége lett rá.

Miért fontos a stresszoldó jóga?

Esetleg van-e jógaoktatói végzettsége is? Futni rengeteget fut, gyakorol, versenyezik is. Párja is osztozik a futás iránti szenvedélyében, így egy jó kis közös program a futóedzés, és a párja is biztosan rendesen be lesz melegítve és le lesz nyújtva…egy kis jógával.

Az ilyen jellegű közös gyakorlás, mindig kiváló móka tud lenni, a közös érdeklődés, együtt mozgás még közelebb hozza egymáshoz az embereket, barátságok is születhetnek.

Szilvit először a jóga érintette meg, úgyhogy tulajdonképpen azt is mondhatnánk, hogy ő nem a futást egészíti ki jógával, hanem éppen fordítva, a jógát futással.

ászanák ízületi betegség esetén

A harmadik pedig egy hosszabb km-es táv. Ez nem egy kezdő edzésterve, Szilvi már évek óta fut. Szóval, aki most esetleg jógázik és kacérkodik a gondolattal, hogy futással egészítse ki, akkor azt semmiképpen se így kezdje, mert csak a kedve fog elmenni a futástól! A teljesség igénye nélkül azonban most itt van egy kis csokorba szedve néhány cikk a Decathlon Blog futás topicjábólhogyan kezdj neki a futásnak, ha már elszántad magad!

Hogyan válassz edzéstervet futáshoz?

Reflux kezelése jógaterápiával (1. rész)

Soha nem futottál még? Kezdd el és tanulj a hibáimból!

ászanák ízületi betegség esetén

Hogy is kezdjem? Amit kezdő futóként nem szabad Szilvi, a Peaceful Triathlon rendezvényen Állásból a fekvő ászanák felé haladva és, aszerint csoportosítva, hogy leginkább hova hat, íme egy nyújtógyakorlatsor futáshoz Ászanák ízületi betegség esetén Azt azért fontos megjegyeznem, hogy attól még, hogy kiemeltünk egy izomcsoportot, nem teljesen és kizárólagosan odahat.

Egy-egy ászana annál sokkal komplexebb, és hathat egyszerre például egy négyfejű combizomzatra és a fenékre is, lásd egy tehénarcpóz, vagy egy galambpóz. Elülső négyfejű combizom Gyémántpóz Vadzsrászana.

Hasonlóvélemények