Térdkenőcsök sportolók számára. Ami sokak életét megnehezíti -Térdfájdalom

Kurkuma és gyömbér, avagy titkos recept az ízületi bántalmak ellen?

A "futótérd szindróma" amatőr és profi sportolók körében is ismert jelenség.

Kurkuma és gyömbér, avagy titkos recept az ízületi bántalmak ellen?

De vajon mi okozza, és mit tehetünk a gyötrő fájdalom enyhítéséért? Összegyűjtöttük bevált praktikáinkat! Az utóbbi években egyre népszerűbbé váltak a szabadidő sportok. A legkedveltebbek ezek közül a futás, a konditermi edzések, a teniszezés, a kerékpározás és az úszás.

Ahogy növekszik a sporttal töltött órák száma, úgy nő a sportsérülések, és még inkább a sporttal kapcsolatos túlterheléses ártalmak gyakorisága is.

térdkenőcsök sportolók számára 1 fokos térdízület artrózis futhat

Túlterheléses ártalomnak nevezzük azokat a sérüléseket, melyek sport közben a sorozatos mikrotraumák következtében alakul ki. Ez annyit térdkenőcsök sportolók számára, hogy a szalagokat, izmokat és íntapadásokat nem egy nagy energiájú sérülés, hanem sok apró húzódás, rándulás, vagy más mechanikai inger éri.

Ennek következtében a szövetek adott esetben ugyanúgy károsodhatnak, mintha egy nagyobb sérülés érné őket. A sérülések gyakran helytelen edzésmódszer, hirtelen emelkedő edzésintenzitás, nem megfelelő sportszerek, térdkenőcsök sportolók számára sportpálya következtében alakulnak ki. Csípőizom-fájdalomkezelés következtében a leggyakrabban előforduló túlterhelések a térdízület körül jelentkeznek.

Mi okozza a térd fájdalmát? Ez általában a térdkalács alsó részén csúcsánritkábban a térdkalács felső pólusán bázisán jelentkezik és a futás közben jelentkező fájdalom a vezető tünet. Gondoljuk el, ha valaki 5 km-t fut, akkor több mint lépést tesz meg.

Minden egyes lépésnél a combizom megfeszül és az erőt a térdkalácson át közvetíti a lábszárra. Ez oldalanként körülbelül feszülést-elernyedést jelent. Ha ehhez a nagy terheléshez nem fokozatosan térdkenőcsök sportolók számára hozzá a szervezetünket, akkor túlterheléses panaszok kialakulására kell számítanunk. A térdkalács csúcsán és a bázisán a combizom, illetve a térdkalács ín tapadási területén gyulladás alakul ki, térdkenőcsök sportolók számára miatt sokszor abba kell hagynunk a futást.

Fáj a térdem! Mit tegyek térdfájdalom esetén?

Hallott már az ITB szindrómáról? Most fog! Hazánkban sok futó az angol szakirodalomban használt nevén - ITB szindrómának - ismeri. A combcsont külső oldalán lévő kis kiemelkedés felett a térd hajlítása közben átugrik, körülbelül 30 fokos hajlítási helyzetben.

Ez a fent leírt 5 km futás közben oldalanként szintén mintegy szor történik meg. Ez a sokszor bekövetkező súrlódás az ismétlődő mechanikus ingerek miatt a szövetek irritációjához, majd gyulladásához vezethet.

Újranő az elkopott porc

A súlyfelesleg is okozhat túlzott terhelést! A helyzeten tovább ront, hogy sokan a túlsúly miatt kezdik el a sportot, és a hosszabb távokat enyhe, vagy közepes súlyfelesleggel kezdik el. Ezzel a térdízületre még nagyobb terhelést rónak. A túlterheléses ártalmakra jellemző, hogy kifejezetten makacs problémák, gyógyulásuk sokszor sokáig tart.

A fent leírtakon kívül a túlterheléses szindróma kialakulásához hozzájárulhatnak még a helytelen futótechnika, a nem megfelelő futócipő és a betonon, vagy aszfalton való futás. Hogyan előzzük meg a futás okozta térdfájdalmakat? Tippek A túlterheléses ártalmak térdkenőcsök sportolók számára a legfontosabb és leghatékonyabb módszer a megelőzés. térdkenőcsök sportolók számára

Ami sokak életét megnehezíti -Térdfájdalom

Fusson puhább talajon! A helyes cipőválasztás, a puhább talaj választása rekortán, vagy salak pálya, esetleg terep mind fontos szempont lehet.

térdkenőcsök sportolók számára ízületek ízületi gyulladásának nem műtéti kezelése

Fokozatosan növeljük a távot! Emellett érdemes megkérdeznünk edzőket, vagy futáshoz értő szakembereket a megfelelő technikáról.

Még ajánljuk

A távot soha ne növeljük túl gyorsan, különösképpen akkor nem, ha súlyfelesleggel küzdünk! Térdkenőcsök sportolók számára táv növelésének üteme annál lassabb legyen, minél idősebb korban kezdjük a sportolást. Ugyanez 40 éves kor felett már sokkal kevésbé igaz. Merevebbek vagyunk, lassabb a szövetek regenerációja terhelést követően.

Testsúlyunknak megfelelő sportágat válasszunk! Amennyiben túlsúllyal kezdünk sportolni, inkább gyaloglással, gyorsgyaloglással, vagy nordic walkinggal kezdjünk! Mindig melegítsünk be futás előtt! Mindig fordítsunk megfelelő figyelmet a bemelegítésre, az izmok sportra való előkészítésének!

Ízületi fájdalom

Az edzések után is fontos, hogy még percet mozogjunk, lassan hagyjuk kihűlni az izmokat! Ilyenkor sokat segít a regeneráció gyorsításában a stretching, az izmok passzív nyújtása.

Vegyük komolyan testünk jelzéseit! Sportolás térdkenőcsök sportolók számára figyeljünk a testünk jelzéseire! Ezek jelentkezése esetén semmiképpen se erőltessük tovább a sportolást! Ilyenkor sokan megnyugszanak, úgy gondolják, csak egy átmeneti kis fájdalom volt és ismét futnak, sőt ugyanazt a hosszabb távot választják. Ne tegyük! Ilyenkor kezdjünk lazábban, kisebb távokkal, figyelve a fájdalom ismételt kialakulására.

Amennyiben ismét kialakul, úgy hosszabb kihagyást kell alkalmaznunk! Pihentessük térdeinket! Ha már kialakult a baj, néhány hétre hagyjuk abba a futást.

Mi lehet a fájdalom közvetlen oka és hogyan lehet megelőzni ezt a gyakori problémát? A térdízület az emberi szervezetben található legnagyobb ízület, amely három részből áll: a combcsont ízületéből, a lábszárcsont ízületéből és a térdkalácsból patella. A térdfájdalmatamely elsősorban futás és lépcsőzés közben jelent problémát, a legtöbb sportoló jól ismeri, közülük is főként a futók, mivel a térdízület túlerőltetése, a hibás futótechnika, az egyenlőtlen terhelés, illetve a veleszületett rendellenességek leginkább náluk okozhatnak gondot.

Sokszor segíthet más, futással nem járó sportokra való átnyergelés. Ilyen lehet például egy laza kerékpározás, úszás.

Térdsérülések

A stretching szintén sokat segíthet a panaszok csökkentésében. Ennek megfelelő megtanulásában és szakszerű kivitelezésében segíthetnek gyógytornászaink.

  • Reuma, ízületi problémák : Dolorosa krém 55 ml - Kék Lukács
  • Esés után a vállízület fáj
  • TERMÉK LEÍRÁS Apitox gyulladáscsökkentő és fájdalomcsillapító méhméreg krém Az Apitox méhméreg krém egy helyi fájdalomcsillapító és gyulladáscsökkentő készítmény, mely igen komplex hatóanyag tartalommal rendelkezik, így jelentős segítséget nyújthat az izom fájdalmak, az ízületi és reumás panaszok, kopások, gyulladások csökkentésében.
  • Hogyan kell gyógyszereket kezelni ízületekre és ízületekre
  • Mi a térdízület 2. fokú artrózisa
  • Térdízület kezelés hódral
  • Mi a kezelés a térd artrózisában
  • Fermatron térdízületi kezelés

Mutassuk meg a térdünket szakorvosnak! Ha a panaszok mindezek ellenére is visszatérnek, akkor érdemes szakemberhez fordulni és orvosi tanácsot, kezelést igénybe venni!

térdkenőcsök sportolók számára térdgyulladás okoz

Hasonlóvélemények